tisdag, oktober 25, 2011

Cykelstöld - epilog

Inte alltför lovande skylt vid den officiella cykelparkeringen...
Idag var det dags att få träffa min trevliga poliskonstapel som visade sig vara en grabb på typ 18 år. Han kom förbi lägenheten och jag fick  skriva under polisrapporten och den undersökning som gjorts. Jag frågade vad som händer näst och han sa att om vi ser din cykel när vi patrullerar så kommer vi att stoppa dem och fråga hur de fått tillgång till den.  Till saken hör dock att jag aldrig sett en polispatrull till fots och sannolikheten att cykeln finns kvar i närområdet är låg.
Han föreslår också att jag nästa gång ska parkera på andra sidan av stationen där det finns officiella cykelplatser med fler kameror.
Det är dock ingen garanti för att slippa stölder vilket ni kan se från skylten ovan.
Så jag väljer den mer beprövade lösningen med fler och mer rejäla lås för nästa cykel.

Inga kommentarer: