lördag, augusti 22, 2009

Svenskt Text TV spöar det mesta i RSS-väg


Text TV applikation för iPhone, grymt smidig

Passade på att skaffa lite fler applikationer till min iPhone under helgen. Ramlade då över Text TV applikation från Throw Lab. Grymt smidig och gör exakt vad man förväntar sig. Visar Text TV med dess gränssnitt. RSS-läsare för tex SvD och andra tidningar är ofta relativt värdelösa då de inte är skrivna för att ge en vettig sammanfattning i RSS-länken. Ofta behöver du läsa hela artiken.
Text TV artiklar är som föregångare till SMS på mobilen. Kort och koncist skrivna och går ruskigt smidigt att läsa. Vill du ha växelkurs SEK till USD är sidan 230 alltid snabbare än att starta www.xe.com från ett bokmärke, osv.

1 kommentar:

Familjen Leander sa...

Tack för tipset. Jag köpte det direkt. Annars är min bästa app jag har på iphonen Wunder Radio. Genom dem kan man lyssna på direktsänd svensk radio och tusentals andra radiokanaler, precis som man kan göra genom datorn annars. Kostar en del men det är det värt. Kopplar man sedan iphonen till bilsterion kan man lyssna på svensk radio medans man är ute och kör. Toppen tycker jag.
Vänliga hälsningar från en fd. Beijingbo, sedan ett år tillbaka bor vi i Houston.
/Marie Leander
www.texasleander.com