söndag, december 11, 2011

Luciaspringning


Läggning av dagens bana tillsammans med Johan.
Som synes inte mycket kvar av järnvägsspåret


Rangerbangården med lokstallar vid Tanjong Pagar KTM
Google Earth bild som visar hur det såg ut fram till i juli 2011 i
föregående bild och vad som ersatt det mesta av järnvägsbehovet
(Keppel kontainerhamn)


Perrongerna vid nu
nedlagda Singapore järnvägsstation (Tanjong Pagar KTM)

Dagens springning var ett A till B lopp så vi hade buss ut

Rejäl glögggryta från mr Hoe

Svenskt julbord till middag efter dagens lopp,
serverat något oväntat i ett parkeringsgarage


Dagens bana, hash #2644, Santa Lucia Run, 11 km längs KTM's gamla järnväggspår


Måndag och därmed möjlighet att springa hash. Idag är vi nära Lucia och av tradition så läggs därför banan av svenskar. Johan har varit här i 20 år och sprungit hash sedan han kom hit. Han är därmed den självklara haren (banläggaren) men som ny medlem är jag självskriven som hare.
Trots att det har genomförts 2643 hash lopp i Singapore under de senaste 50 åren har inget genomförts där vi lägger dagens spår.
Anledningen till det är att vi använder oss av banvallen till Singapores järnväg. Järnvägen är privat (ägs av bolag i Malaysia) och 30 juni 2011 gick det sista tåget från Tanjong Pagar station. Så snart tåget var borta har det som synes gått fort med att plocka bort slipers och räls. Vad som ska ske med denna gröna korridor är oklart men en intresseförening för dess bevarande har startats, www.thegreencorridor.org. Där kan man hitta många finna bilder, kartor mm.

Angående vårt lopp, #2644 Santa Lucia Run så var längsta sträckan 11 km och kortaste för de riktigt gamla ca 3 km.
Efter loppet med tillhörande cirkel var dags för hemgjord glögg och Mr Hoe's variant på julbord.

Inga kommentarer: