måndag, juli 09, 2007

Madass, sanslöst kul


Madass parkerade utanför jobbet

Efter jobbet idag var det dags att hämta upp min Madass. Jag hade redan kikat på den innan jag åkte hem (för mer än en vecka sedan) och påpekat att jag kommer att hämta den 9 juli kl 17.30.

Naturligtvis står cykeln orörd utanför byggnaden och inget har skett. Så det blir genast ett väldigt liv när registeringsskylt ska hittas och monteras, nycklar ska lokaliseras, ägarpapper och försäkringspapper överlämnas, slutlikvid betalas och kvitton skrivas ut.
Denna totala oförmåga att aldrig aldrig förbereda något (Visst du sa att du skulle komma den 9 men tänk om du inte gör det? Då har vi ju jobbat i onödan) slår till igen. Den mötte mig första dagen för 2,5 år sedan när lägenheten skulle vara städad och klar med mer än en månads förberedelse och inget sker förrän jag sitter i taxin från flygplatsen.

I vilket fall, hojen går som en klocka och en fröjd att ta sig fram igenom kvällstrafiken med min nya snygga röda hjälm på huvudet.

Inga kommentarer: