torsdag, maj 01, 2008

Nygifta!


På ambassadörens tjänsterum, Bangkok

Ringar och bukett

Ställföreträdande ambassadören Kaarlo Laakso och brudparet

Bruden bärs över tröskeln

Nygift bloggförfattare

Nygifta, på hotellrummet, The Peninsula, Bangkok

Den andra maj 2008 blev dagen som valts både av en Living Buddha och var dagen som ambassaden i Bangkok hade en ledig tid.
Kl 11.00 var det dags att kliva innanför säkerhetsdörrarna pa 20 våningen och gå till ambassadörens rum.
Efter den kortfattade cermonin läses telegram från Sverige (Flen & Köping). Därefter blir det en pratstund i soffan över lite portvin medan dokumenten görs klara.
Dagen avslutas sedan på Peninsula Hotel, Bangkok.

Bröllopsfest blir till hösten

10 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har läst din blogg i drygt 1.5 år nu tror jag, första gången jag kommenterar. Grattis, jag hoppas ni kommer få ett underbart liv tillsammans!

Mats Lundgren sa...

Man tackar!
Att gifta sig mellan olika kulturer ar en kul & intressant utmaning.
Lovar att underhalla bloggen aven framover. /Mats

Jessica sa...

Stort grattis Mats och Jean! All lycka till er och jag hoppas också få läsa mer om era äventyr i Kina och övriga världen. Dina resor är fantastiska att läsa om. Ska det bli en ceremoni i Sverige också?

Mats Lundgren sa...

Tackar. Fler resor blir det garanterat och det finns fortfarande en viss back-logg att skriva ikapp.
Cermoni i Sverige ar mer oklart. En storre gemensam cermoni ar planerad till hosten men i Asien.
/Mats

Leif o Hilkka sa...

Grattis till bröllopet!
Nu förstår jag varför det varit lite tyst på jobbet från Mats ;-)
Lycka till!!
/Leif

Mats Lundgren sa...

Tackar så mycket Leif & Hilkka!
Jupp varit en del att stå i och fortfarande finns det en större fest att planera :-)

/Mats

Fredrik sa...

Grattis till er och lycka till med allt!!

Monika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monika sa...

Ett jättestort GRATTIS till både dig och Jean!
/ Monika & Nisse

åsa sa...

Grattis Mats och Jean!

Lycka till i framtiden och ta väl vara på varandra.

Jag har läst din blogg i nästan två år utan att ha kommenterat tidigare. Jag tycker att det har varit intressant att följa utvecklingen i Kina och med bygget av er sommarstuga. Jag ser fram emot fler bilder av era utflykter och hur det går med bygget.