tisdag, februari 17, 2009

Stor skillnad att flyga flagg-carrier


ANA, oändligt mycket bättre än Air China åtminstone
för rutten Peking - Tokyo


Dags för första tjänsteresan efter att Oliver har kommit till världen. Färden går som ofta under senaste halvåret till Tokyo.
Denna gång har jag valt ANA (Air Nippon Airways) och det är bara att konstatera att det är oändligt mycket bättre på alla områden:
Flygplanen, maten, servicen, möjlighet att få Emergency Exits, tillgång till Tull- och Visa-papper, mm.
När vi landar på Narita så får vi en gate omedelbart bredvid passkontrollen. Inte i andra änden av flygplatsen som är fallet med Air China.
Så det lär bli ANA även i fortsättningen på denna rutt.
För hotell i Shinagawa blir det också dags för ett byte. Tillbaka till Grand Prince Takanawa nu när det är lite mer vår i luften och det finns möjlighet att njuta av dess fina park på promenaden till jobbet varje morgon.

1 kommentar:

Jessica sa...

Usch, jag önskar att jag kollat upp lite mer noga innan jag bokade min flight till Peking... Jag har så klart tagit en flight med Air China och inte en gång innan men massor efter bokningen har jag bara hört dåligt om bolaget.

Men, jag hoppas att jag får flighten som räknas till undantagen.

Kul att läsa om allt, fast jag tror väl att det krävdes FYRA personer för avtrycken..? *ler
Oliver var väl med på ett hörd också? ;)

Idag har det varit snöoväder i Stockholm, vitt vitt vitt överallt. Man hinner bara varvet runt bilen innan första rutan är igensnöad på nytt. Nåja, det går över!

Ha det gott!

//Jessica