lördag, oktober 31, 2009

Hejdå till Kai & nya prylar!


Jean, Kai, Mats & Oliver på toppen av Mori Tower

En anledning till att tågen går på tid. Varje lokförare har
ett mekaniskt fickur och varje tåg har en särskild belyst
hållare för klockan i centrum av instrumenten, imponerande!


Stor pedal för höger foten som trycks ned med bestämd kraft
för att använda kompressor-tutan. Bromsar tåget gör man
med vänsterhanden. Gasa verkar vara helt styrt av elektroniken


Jean testar den japanska modellen för
barn på cykel, barnsitsen över styret


Efter att ha vinkat av Kai vid Shinagawa tar vi Keihin Tohoku-linjen till Kawasaki. Dags att skaffa sandpapper och träolja till utemöblerna från Kina (regnar klart mer i Tokyo än Peking). Därefter taktisk splitt, Jean kollar in barnkläder och jag tar en sväng till BIC Camera. För min del får jag med mig en Epson Scanner V600 (kallas GT-X820 i Japan) och en Intel 160GB SSD G2. Det är med andra ord dags att uppdatera till Snow Leopard även på min Mac Pro och beslutat mig för att gå över till SSD-baserad boot. Det visar sig också vara ett klokt beslut. Går numera ruskigt snabbt att starta datorn, öppna appar mm. Kan varmt rekommenderas!

Inga kommentarer: