En liten berättelse om 4 år i Peking och hur vardagen på plats kan gestalta sig. Samt en sväng till Tokyo, en sommar i Europa & Nordamerika, ett längre äventyr i Singapore och en flytt till Kalifornien.
måndag, oktober 19, 2009
Till Narita med nya tåget & sedan Sverige
Nya E259 tåget. Ser kaxigt ut men det extra smarta med denna front
är att du har normala dörrar så du kan koppla ihop 2 tågsätt och
få förbindelse mellan dem. Lokföraren har istället fått en plats på
andra våningen i ena hörnet. Lär väl dröja några år innan
denna idé fångas upp i Sverige
Uppdaterad tidtabell från Shinagawa till Narita
Tåg markerade i svart är de nya tågsätten.
Alla ska vara utbytta till juni 2010
En annan nyhet, möjlighet att låsa fast sin väska.
Man ska dock inte glömma bort kombinationen
Som alltid i Japan mycket tydliga instruktioner
Kastrup har sedan några år ute på terminal
skyltar med japanska och kinesiska
Dags för en kort tjänsteresa till Sverige. +11h flight mellan Narita och Kastrup så inget man ser fram emot. Tågen till Narita har dock sedan början av oktober delvis förnyats med mer moderna tågsätt. På köpet har vi fått annonsering på koreanska och kinesiska, platta skärmar som visar vilket flygbolag som går från vilken terminal samt WiFi (och snart Wi-Max) täckning.
En annan ny detalj på tågen är att de introducerat möjlighet att låsa fast bagaget med kombinationslås. Naturligtvis finns det ett påpekande att om du har glömt koden så måste du följa med till ändstation (kan bli långt).
Dock hur man än vänder och vrider på det så är Tokyo International Airport (Haneda) som idag i huvudsak hanteras inrikestrafik (av politiska skäl) ett bättre val. Denna flygplats är redan en av de mest trafikerade i världen och de bygger ut. Ska bli intressant att se hur det slutar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar