måndag, januari 08, 2007

Ching Chong Blog - ett studentliv i Peking


Billig kinesisk moped, fortfarande primära
fortskaffningsmedlet i Laos


Min internetförbindelse ligger fortfarande nere sedan drygt två veckor. Nytt lösenord går inte att skaffa utan att hyresvärden visar upp sitt ID-kort och efter två veckors letande kan ingen hitta hyresvärden...
Med andra ord en typisk Kina-situation vilket också normalt löses på kinesiskt sätt, "stryp hyresbetalningen och de dyker upp". Tyvärr är inte mitt kontrakt direkt med min hyresvärd utan via det 100% värdelösa Palm Springs Management.
Nu har jag dock lyckats få till att ny internetuppkoppling i mitt namn beställs från imorgon och sedan kan förhoppningsvis användarnamn och lösenord dyka upp inom en vecka.

Idag har jag dock tagit mig till Palms där det finns fritt WiFi (förutom bra live jazzmusik i bakgrunden) och lyckats skriva ikapp lite.

Min situation som Expat skiljer sig naturligtvis en del från en student så passar på att ge länken till Ching Chong Blog som kan ge läsaren en frisk fläkt av ett studentliv i Peking.

Inga kommentarer: