tisdag, augusti 23, 2005

Skype in så bra att man knappt förstår det +46 8 559 23 884

Skype har sedan tidigare tagit internet telefoni till nya nivåer genom att låta alla ringa gratis till alla. För en tid sedan lade man till tjänsten Skype out som gör att du kan ringa ut till vilken fast eller mobil telefon som helst och naturligtvis med lokal taxa. Detta kommer dock obenhörligen att kosta Skype pengar då du måste terminera trafik i operatörens nät.
Nu har de lanserat Skype in som gör att vem som helst kan ringa till mig på min dator via vanlig telefon. Samtalen termineras hos Skype som därmed får pengar till att sänka priset på Skype out och operatörerna kan bara stå och kika på. Telia får nog dra ner med några tusen anställda ytterligare kan man gissa.
Självklart kan jag ha telefonnummer i varje land om jag så vill.

Så för lång framtid kan ni alltid nå mig eller lämna meddelande på +46 8 559 23 884. Numret når min Mac i lägenheten i Peking så väl som jobbdatorn på jobbet, tack Skype och lycka till Telia.