torsdag, juni 22, 2006

Säger bara, Vasalunds Bilservice!


En drygt vecka gamla kalvar i hagen.


Vakande mödrar i hagen.


Kottår i år helt klart.


Far och mor på altanen.

Idag är det arbetsdag i Kista så fick nycklarna till lillebrors mini cooper igår kväll. Dock kom de med det lilla tillägget, det är punka på vänster bak och det finns inget reservhjul.

Konstaterar att lillebror har rätt men hittar också kompressorn så jag kan pumpa däcket så det håller till jag hittar en öppen bilverkstad vid 07.30 en torsdag morgon.

Letar mig ut till gamla råsunda och hittar en skylt till Vasalunds Bilservice (stället som legat på samma plats sedan 1949).
Detta är macken på riktigt med principen "vi servar alla bilar". Duktiga mekaniker som är riktigt kul att småprata med. De backar ut andra bilar och gör plats för brorsans mini cooper.
Hålet lagat på 15 min och när det är dags att betala frågar jag om priset. Svaret blir:
"Säg en femtilapp, jag fick ju provköra den ner för rampen"

Detta är vad som i amerikansk reklam skulle kallats "priceless".

Kul att ställen som dessa kan finnas kvar och priset är garanterat detsamma som det skulle ha varit i Peking.

Efter lång dag på jobbet som inkluderar tömma hurtsen (då hela mjukvaruavdelningen flyttar tvärs över gården i augusti) kan jag äntligen styra bilen mot landet och Himmeta.

Så skönt att få träffa föräldrarna och komma hem till hem-hem-hemma.

Inga kommentarer: