lördag, mars 28, 2009

Farmor & Farfar åker hem


Dags att vinka av farmor Britta & farfar Ingvar på T3, Peking

Handlade på Jenny Lou's under eftermiddagen och reklamen
på deras varukorgar är snart det enda minnet kvar
av direktflyget mellan huvudstäderna med SAS


Som alltid i Kina, kontraster och en skylt betyder inte allt...

Idag var det dags för farmor & farfar att åka hem till Sverige. Inte oväntat var väskorna hem lika fulla som på vägen ner. Efter en avslutande massage och promenad i parken bär det av till flygplatsen. Innan dess hinner jag även med att sälja min MadAss. En tysk familj i Shunyi är nu ägare till denna lilla underhållningsmaskin och min fru är mycket nöjd...
Flyget hem tillhör de sista direktplanen med SAS till Stockholm. En alldeles för kort epok. Nu är vi tillbaka till Air China som påpassligt sätter in en sprillans ny A330-200 på den rutten vilket gör att de är ikapp (och förbi) SAS A330/A340 som börjar visa sin ålder.

1 kommentar:

Jessica sa...

Oj, undrar om det är den nya kärran jag kommer åka med? Jag fick meddelande om ändring på mina flighter och på vägen dit blev flighten över en timme kortare. Kanske kan bero på ett snabbare plan?

Ser fram emot att få bläddra i guideboken i morgon!

//Jessica