torsdag, september 22, 2005

Fotodelning och födelsedagspresent

Tina, undertecknad och Caroline hade stämt träff på Eje Bar för att dela foton från Xinjiang-trippen. Detta var mitt andra besök till Eje så denna gång lyckades jag styra taxichauffören så långt in du kan köra med bil i hutong-labyrinterna.
Johan anslöt för att försöka få ihop resten av sin 3 veckors Kina-tripp.
Väl på plats förevisade jag min batteridrivna fotoskrivare som skriver ut bilder direkt på fotopapper med vykorts-baksida. Gjorde stor succé!

På vägen hem fick jag mitt stekta hästkött "specialimporterat" från Urumqi av Caroline samt inramad tavla av stadskarta över Peking från 1949. Tavlan hade även fått en infälld graverad namnskylt där står att den är en gåva till mig per den 11 september 2005 från Caroline.
Snygg touch får man säga och den pryder nu platsen över sängen i gästrummet.

Inga kommentarer: