tisdag, juli 11, 2006

Singapore samma sak som Kina?


Hittade grymt sköna moderna träskor från Crocs i HK
som jag bokstavligen studsat mig fram med på jobbet denna vecka
och fått beröm för från mina kinesiska kollegor. Kan rekommenderas!


Besökare hela dagen från leverantörer i Europa. Deras lokala representant föreslår middag på Hong Kong restaurang inne på Holiday Inn hotell vid Lido. Blev första gången jag prövar anka HK-stil men också den är mycket god kan jag intyga.

Diskussioner kommer upp angående skillnader mellan Singapore och Kina. Rätt intressant att värden anser att båda länderna har samma nivå på (läs brist på demokrati) och att det som skiljer är management. Liksom lite lättare att hålla ihop ett land som gott och väl får plats innanför 6:e ringvägen i Peking. Men i stort samma skrot och korn. Tja funderar du lite längs dessa banor så finns det fler likheter än skillnader...

Inga kommentarer: