torsdag, juli 13, 2006

Tekniken går fort framåt


Denna bild tagen med landsat-satelllit var jag nöjd när jag hittade för ett år sedan.


Idag kan jag med Google Earth och min GPS rita in
mina cykelspår på nästan meter nivå!


Dag 2 med besökare från leverantör i Sverige.
Det märks på stan en tydlig semesterkänsla när det gäller expats. Klart mindre folk på restauranger och imorgon drar ett gäng hem till Sverige så när det är största satsningen på länge från Sverige i Kina med Kungabesök mm så är det tämligen lugnt på svenskfronten.

Tar en middag med Roger på Mare innan han åker hem på semester imorgon. Intressant att se hur fort det går att komma igång med en Mac-dator jämfört med en PC. Roger har beklagat sig över att han har haft 5000 bilder osorterade på diverse hårddiskar och program på sin PC. Jag lade in alla bilder i iPhoto i tisdags och idag hade han sorterat in flertalet i album, imponerande!

Avslutar kvällen med att blogga ifatt lite brister från midsommarveckan. (nu saknas bara del av majledighet och Wales-touren) medan jag sitter och tittar ut över en magnifikt åskoväder som drar fram över centrala Peking.

Inga kommentarer: