måndag, februari 05, 2007

Sony KLV-46x200a kan rekommenderas


Efter gårdagens utförliga testande av True HD skärmar tillsammans med Hobbe (vilket inkluderade att släpa runt på min Macbook Pro och en HDMI-kabel) så kröntes vinnaren till KLV-46x200a. Den är helt enkelt överlägsen allround och ger en otroligt bra bild även med vanlig kinesisk kopie-DVD filmer för 10 kr. Att kika på sina 10 Megapixels bilder från D200 på 46" är som förväntat helt perfekt och lite av Dia-känslan infinner sig igen.

Det du kan irritera dig över är mer den kinesiska säljprocessen. Att få se fjärrkontrollen är omöjligt, att få se en engelsk manual är omöjligt, att visa något annat än materialet från leveratören är omöjligt (om du inte tar med dig egna grejor), etc.

Att Sony snikar bort, text-TV & digital-TV mottagare i versionen för asiatiska och amerikanska marknaden är också lite trist.

Men som sagt 1920x1080 skärmarna är här med grym kvalitet och priset är fortfarande 12 000 kr lägre än i Sverige (enligt www.prisjakt.nu) ;-)

Har ni möjlighet köp, ni kommer inte att ångra er!

Här är en annan recension (A standing ovation for Bravia).

1 kommentar:

Jnn sa...

Jaha,

Jag har väl alltid haft på känn att du är svag för prylar. Men här sitter jag och är glad över min nya MacBook, min ett år gamla och faktiskt rätt hyggliga 42 tums plattskärm (felips) och en Nikon D70.

Och så smyger det fram. MacBook Pro, D200 och vad det verkar en full-HD 46-tummare.
Känner mig plötsligt som Walt (pappan i Zits).

Det enda jag har att kontra med är en Sony HDR-HC3E. Sjukt bra när den fungerar.