torsdag, mars 01, 2007

Två tyska damer på besök


En av butikerna på lampmarknaden. Största bollen (ej i bild)
kostar knappt 400 kr här mot 5000 kr i Sverige. Snacka om marginaler...


Medan jag tillbringade min semester på Filippinerna hade jag två tyska damer som blomvakter (Tina och hennes mamma).
Väl tillbaka i lägenheten så inser man något är annorlunda. Efter en närmare rundvandring så hittar man numera värmeljus vid badkaret, blommor som hamnat i fönstret, pappershögar som försvunnit, etc.
Som kronan på verket så hittar jag en fruktkorg och marsipan-choklad (Niederegger) från Lübeck.

Så klart bästa blomvakterna hittills. Dock ska jag flytta till helgen så njutningen varar inte så länge som jag tänkt.

Dagens middag blir med nyanställda kollegor från Kista som är besök. Tar dem till Yunnan-favoriten och de utnämner den genast till bästa kinamat de ätit under veckan.

Inga kommentarer: