lördag, mars 31, 2007

Luften (inomhus) blir renare!


Luftrenaren efter att filtret tagits bort. Klart bättre än för
två månader sedan men fortfarande otroligt svart...


Blueair 201, nytt tillbehör till gästrummet

Sedan början på veckan har filter-tvätt lampan lyst ilsket rött på min luftrenare i sovrummet. Med tanke på chocken som mötte mig där i januari har jag väntat till helgen för att göra den nödvändiga rengöringen. Även om det fortfarande är obeskrivligt svart invändigt är det dock märkbart bättre än för två månader sedan. Så det är uppenbart att det fungerar!
Stärkt av detta ger jag mig iväg och köper ytterligare en för gästrummet. Blueair även denna gång men modell 201 som kostar 2500 RMB för "design in Sweden"-varianten.
Ska bli intressant att kolla status igen om två månader. Då kommer jag även ha fördelen att ha haft två månader utan koleldning (eldningssäsong är mitten av november till mitten av mars).

Städdagen innehöll även att fixa till en av de kinesiska golvbrunnarna. Konstruktionen är den sämsta jag någonsin sätt (så sommarstugan får svenskimporterade) men har åtminstone fördelen att den går att förbättra något med hammare och huggmejsel, pust...

Inga kommentarer: