onsdag, augusti 22, 2007

Hej, jag har startat en Hedge-fond


Trimbach, från Alsace. Varit i branschen i 381 år


Dags för första vinmiddagen efter att jag återkommit till Peking. Premiär för ASC att köra vinmiddagar på Face och även första gången jag provar Trimbach.
Representanten från ägarfamiljen är garanterat över 70 men håller högt tempo. På slutet drar han dessutom ett antal historier inkl. en engelsk version av klassiska Lorry?-sketchen gubbarna i baren skryter om senaste tekniken och vinnaren är den som får ett fax på ett särskilt sätt...

Men förutom detta får jag reda på att min vän Jenny som hittills arbetat som China Research-chef för en stor internationell affärsbank beslutat att säga upp sig. Detta visste jag förvisso innan jag åkte hem på semester men då var nya jobbet att gå tillbaka till aktiv fondförvaltning.
Nu är istället nya jobbet att tillsammans med tidigare kollega grundat en Hedge-fond med 100% fokus på Kina och kapitalet har redan strömmat in. Hon har även hunnit skaffa kontor, fått sin sprillans nya silverfärgade Audi A6L (naturligtvis L) med tillhörande chaufför.

Onekligen mycket som kan hända på två veckor i Kina...

Inga kommentarer: