fredag, augusti 31, 2007

Utflykt med Madass


Dessa skyltar finns som ett pärlband runt staden precis innanför
fjärde ringvägen. Budskapet är att du inte får köra in i stan om du inte
har en A-skylt (alltså inte B). Själv hävdar jag att jag är besökare och
har skyltar från Hebei (grannprovinsen).


Lampmarknaden, gigantisk och har bland annat kottar

Entrén dock lite svårare att hitta då någon börjat bygga
en park över större delen av parkeringen


Första lediga dagen i Peking sedan jag kom ner (var som bekant utflykt förra helgen) så dagen går åt till att besöka lampmarknaden för att hämta upp delar som visat sig sakna i en kotte som jag släpade hela vägen hem till Sverige. Ruskigt irriterande och än mer irriterande att du får betala för prylarna som saknas då citat "fabriken gör aldrig fel och har kontrollräknat"... Finns som sagt en del kvar att göra inom genren "kunden i centrum".
Fortsatte sedan dagens färd till motorcykelbutiken för få den tvättad och få lite prylar som ramlat bort beställda.
De passade på att fråga hur långt hojen gått och jag svarade 500km. OK, då är det dags att byta olja blev svaret. Att det står 1000km i servicemanualen var tydligen inte relevant...
Oljor finns naturligtvis i alla prisnivåer, valde Mobil helsyntetisk för 110 RMB. Får se om det märks någon skillnad nästa vecka.

Inga kommentarer: