måndag, september 17, 2007

Barinvestering gjord, olycklig Madass


10 buntar á 10 000 RMB. Färska från banken

I söndags kväll var det tänkt att hämta min Madass vid SAS-hotellet där den parkerades i fredags kväll. Inte oväntat stod den inte där jag lämnat den på gästparkeringen 50 m från entrén. Efter lite bråkande visar det sig att vakterna släpat den 200 m till västra porten där den står utanför vaktkuren.
Glädjen blir dock kortvarig när det visar sig att alla elkablar är isärslitna runt styret och kicken är utfälld. Inte oväntat har den utsatts för ett stöldförsök och de har försökt få fram tändning så de kan starta den på kicken.
Hade tjuven undvikit att på kinesiskt vis köra "alla på bollen" och först noterat att runt bakre skivbromsen sitter mitt dyrkfria ABUS-lås med alarm hade mycket varit vunnit.
Nu blir det istället att hjälpligt sätta ihop tillräckligt med kablar för att få igång elstarten så att den går att köra hem.
Idag måndag fick det bli ett stopp på verkstaden och efter 20 min pillande är alla kablar åter på rätt plats. Tyvärr har tjuvkopplandet gjort att de kortslutit hela instrumentpanelen så numera saknar jag hastighetsmätare och trippmätare.
Men det går fortfarande som tåget!
Lunchen inkluderar möte med huvudinvesteraren (Blane) till bar-projektet och första delbetalningen.
Projektet ser lovande ut och vi kommer förhoppningsvis igång till 1 advent.

Blane har också alla kontakter in-house från konstruktör/designer via bar/restaurang-personal/myndighetskontakter till reklambyrå.

Ska bli kul att se det växa fram och förhoppningsvis kan det finnas synnergier med sommarstuge-projektet.

Inga kommentarer: