torsdag, mars 20, 2008

Hästens - misstag att inte ta med nu delvis löst


Bäddmadrass från Hästens i Köping, värd att vänta på.


Inflyttningen rullar vidare under veckan. Idag fick jag med mig en efterlängtad present hem från jobbet, en bäddmadrass. När jag flyttade ner för drygt 3 år sedan så reste jag hit med 2 resväskor. Det har funkat helt OK men något jag ångrat under åren är att jag inte tog med mig riktiga sängar. IKEA säljer som bekant sängar med längden 189 cm och de lokala madrasserna är betydligt hårdare än vad du är van vid.
När det blev beslutat att en kollega skulle flytta ner hit strax före jul så passade jag på att köpa en rejäl bäddmadrass med rätt mått som kunde åka med i containern. Idag var den äntligen här och tajmingen blev nästan perfekt med den nya lägenheten.
Om den var värd att vänta på? Japp, helt klart!
Ska sägas att DUX har showroom i The Place men med de priser som de försöker ta ut här så är det inte mer än just ett showroom.

Inga kommentarer: