onsdag, juli 20, 2005

Elton på besök, kassaskåpsinköp

Under dagen har vi haft besök av min medarbetare Elton som nu är rejält på bättringsvägen efter överfallet i slutet av maj. Kul att se att han repat sig så pass. Kvar är få ordning på leden i armbågen då han än så länge inte kan vrida vänsterhanden.

På kvällen gled jag förbi Pacific Place och köpte ett kassaskåp/dokumentskåp av den modell som finns på bättre hotell. Du väljer pin-kod varje gång du låser och det får plats i en garderob. Inte för att jag behöver den ur ett säkerhetsperspektiv men känns bra att ha ett ställe för papper, olika valutor mm.
Leverans sker under morgondagen (hemleverans ingår alltid i Kina på lite större varor) och då är det grymt smidigt att lämna kvittenslappen i receptionen på min byggnad och be dem kvittera och ta emot paketet. Detta är tjänst jag saknat grymt vid många tillfällen hemma.

Inga kommentarer: