tisdag, juli 12, 2005

Förnyelse är bra, ny suverän frisör funnen

Ni som följt med har noterat att jag har beklagat mig över att min favoritfrisör plötsligt försvann och jag därmed var tvungen att ge mig ut på jakt efter en ny. Idag hittade jag en precis utan för jobbet och fick då följande behandling: hårtvättning, klippning, hårtvättning, 30 minuter massage av ansiktet, hårbotten, axlar, armar, händer och rygg. Avslutat med lite hårfön och jox i håret. Allt detta för 28 kr! Förra stället gjorde hälften av detta för 80 kr.
Slutsats, förändring är bra. Något som vi nog borde ta efter hemma i Sverige i lite större utsträckning. När jag kommer hem så tar jag med Tobbe och Lotta till Ya Show, Pacific Place mfl ställen. De hade under dagen testat att promenera ner till och genom förbjudna staden. En osannolikt lång sträcka...
När Tobbe kliver ur svart-taxin inser han att han sumpat sin P910i-telefon i baksätet. Stressen lyser i ögonen men efter att ringt till telefonen 2 gånger så svarar chauffören som vi lyckas dirigera tillbaka till Ya Show och han lämnar över telefonen till en lycklig Tobbe.

Inga kommentarer: