tisdag, augusti 29, 2006

Riktigt tårta när det är dags att byta tjänst


Förra veckans buddhist-ställe hade matkvalitet i fokus och design.
Dessert serverades tex i ett av av dimma från kolsyreis


Första ledningsmötet på jobbet på nuvarande avdelningen efter semesterperioden. Ett antal nya chefer har börjat under augusti den senaste i måndags så nu känns det som denna del av uppdraget är slutfört (organisationen på plats, chefer rekryterade).
Nu är det dags för nästa del som innebär att få ut full kraft ur detta entusiastiska team och mao dags för mig att flytta dit jag gör bäst nytta (Program Office).

Så idag var det tårta för att tacka av mig för 1,5 år inom Software här i Kina.

Kinesiska tårtor är helt värdelösa liksom desserter i allmänhet (se tex Spännars inlägg kring detta). Ib och jag har därför lagt mycket omsorg på att hitta riktig tårta om det ska firas.

Dagens tårta med riktigt grädde, kokos, färska frukter i fyllning och riktigt tårtbotten kommer från Soupmart Café som ligger i Lifestyle Plaza.

Dock inte helt säkert på att det gick hem hos mina kollegor. Hade därför säkrat upp med 2 liter Coca Cola och 2 liter Sprite och Colan gick inte oväntat åt direkt.

Middag på vattenhjulet med svenska kollegan Stefan M och därefter snabbstopp vid DVD-butik och silkan (typiska gäststopp mao). Noterade att västerländska filmer nu göms än mer raffinerat. På dagens ställe gäller att gå in i ett provrum (i en klädaffär) och knacka på väggen. Då visar det sig att ena väggen i provrummet är en lönndörr.

silkan släpps annars Canada Goose jackor för 220 RMB (lågsäsong nu).

1 kommentar:

Jessica sa...

Kanonbra tips om Goose jackor! Hoppas de håller samma pris när jag kommer dit på fredag! Ska vara i Peking i 10 dagar. Åker på egen hand så nu ska jag lusläsa din blogg för ytterligare bra tips.