måndag, februari 20, 2006

Ny lägenhet, nja tror inte det



Noterar på anslag i receptionen att de som har paraboler ombedes att snarast plocka ner dem då det är olagligt att äga oregisterade satellitmottagare som kan ta emot kanaler som inte kan censureras.
Har senaste veckan blivit uppringd av min Senior Golden Consultant (mao Grace) som påpekar att mitt lägenhetskontrakt går ut i mars och det är dags att förnya.
Jag har meddelat att jag gärna bor kvar men önskar få en varmvatten-tvättmaskin installerad.
Svaret är att de lovar en sådan inom 1-2 månader men vill inte ge skriftligt på detta, typiskt Kina mao.
Grace gav även tips på en lägenhet på plan 22 i mitt hus. En kille som arbetar för Nokia skall tydligen flytta ut.
Tog hissen upp och kikade in. Kan säga att det räckte med 30 sekunder och det är bara att konstatera att kinesiska landlords oftast saknar smak. Glasbord, svartfolierade spånplattor, hemska lampor och soffor.
Killen som bor där hade inte heller lyckats få in någon grön växt överhuvudtaget.
Så med andra ord blir det ett år till i 6-1003.

Efter denna "skräckupplevelse" blir det en sväng med Peter L till Alameda. Vivan meddelar att de har skrivit kontrakt på ny lokal. Det blir gamla Jenny Lou's på Sanlitun som blir deras nya hemvist och de kommer att expandera till att ha catering och deli-shop på bottenvåningen och restaurang på övervåningen. Ska bli intressant att se hur det kommer att se ut. Blev även inbjuden till privatfest i nya lokalerna nu på lördagl, kul!

Inga kommentarer: