fredag, mars 31, 2006

Fler bekanta på plats, nytt favoritmärke funnit




Översta tre bilderna från helikoptertur över stan. De undre två är från Sean & Jacquis hus. Tämligen bra utväxling att sälja en sunkig tvåa i London och få detta för pengarna i NZ.

Får en fantastisk fin espresso från Sean till frukost gjord på deras Francis Francis. NZ är för övrigt ett riktigt coffee-geek land och vart vi än reser upptäcker vi att vi kan få goda espresso och cappuchino.
Promenar sedan ner på stan för att njuta av första hela semesterdagen. Det blir en sväng med cable car upp på berget och sedan slappläsa tidningar i solen samt försöka lära mig min kamera på lite mer detaljerad nivå innan jag tar en shoppingrunda på stan. Blir förtjust i Icebreaker-plagg som gör allt i 100% Merino och inser att det finnas snyggare och skönare alternativ till försvaret M90-tröja som har varit mitt hiking-plagg de senaste 10 åren.
Hittar även fantastiskt smidiga koppar/tallrikset som viks ihop efter behov (www.flatworld.co.uk) samt spokes (kombinerad sked och gaffel i lexan-plast).

Efter alla dessa prylar tar jag en helikoptertur över stan. HeliPro flyger ett antal typer inklusive min gamla favorit Robinson R44. Denna gång är det dock Bell JetRanger II som gäller. Mycket pampigt att se stan från ovan och den otroliga kustremsan, kan varmt rekommenderas.

Blir god middag med grillade lammkotletter hemma hos Sean & Jacqui med trevlig Pinot Noir vin till (NZ har optimalt väder på sydön för denna druva). Därefter är det dags att hämta upp Hans Frimmel som landar vid 23.30 på kvällen och därmed är vi fulltaliga...

Inga kommentarer: