torsdag, augusti 03, 2006

Att hitta rätt är tydligen inte längre viktigt


Fredrik vid Sailor's bar.


Fina sommarkvällar är Stockholm svårslaget.
Varmt trots att klockan är 23.30
.


Tass vaktar troget våra platser i baren.


Taxi-chaufförer hittar inte till Strandvägen eller Hantverkargatan.
När jag först kom till Peking blev jag irriterad på taxi-chaufförer som inte kan hitta och tänkte högt att så är det minsan inte i Sverige.
Har nu åkt en del taxi i Stockholm under min tid här och det är förvånade att så fort du väljer att åka med ett annat bolag än Taxi Stockhom så färväntas du som kund förklara var adresser som Strandvägen eller Hantverkargatan ligger?
Nu finns det GPS i de flesta bilarna så de kan hitta vi denna men hallå, var tog yrkesstoltheten vägen?
När jag extraknäckte som busschaufför i Linköping under studenttiden för 15 år sedan så fick man åka alla linjer en gång utan passagerare sedan var det allvar.
Ska dock påpeka att alla chaufförer har varit mycket trevliga men som sagt jag betalar relativt dyrt för en tjänst och tycker inte att den håller samma kvalitet längre, tyvärr.

Inga kommentarer: