lördag, november 07, 2009

Lillebror et al på besök


Med från Peking kom presenter som var för stora att få
med förra gången. Oliver började genast testa sin nya leksak


Tre glada besökare. För Tomas var det första gången i Japan


Pekings flygplats i morse. Lätt att glömma bort hur
det är alltför många dagar i Jing


Några timmar innan mig på förmiddagen landar en trio från Sverige och letar sig ut till vårt hem i Sanno. För två av dem (en av dem min lillebror) var det även ett tillfälle få hälsa på värdfamilj från studier här för mer än 10 år sedan.
För egen del hade jag med mig 2 ytterligare stolar till vår utemöbel med tillhörande dynor, extra presenter och det jag fick tag på hos Jenny Lou tidigare i veckan. Så skönt med en chaufför som hjälper till och kör en dörr till dörr (något man kan sakna grymt mycket i Tokyo). Å andra sidan går det väldigt lätt att vänja sig av med den kaosartade trafiken. Det som tar 6 min på pendeln i Tokyo tar 45 min i bil/taxi i Peking...
Så efter en vecka med huset för oss själva är det nu åter full fart!

Inga kommentarer: