måndag, mars 14, 2005

Första arbetsdagen

Efter en tuff söndag kväll med tre rundor till snabbköpet vaknar man upp i sitt sovrum för första gången i egna lägenheten. Duntäcke visade sig vara en hit då det blir rätt kallt på morgonen. Nattemparatur är fortfarande bara strax över noll och jag kör med luftkonditioneringen avstängd (hoppas att den redan torra luften inte ska bli ännu torrare).

Första morgonen har jag bett min arbetskollega Gary Sun att komma förbi då jag har all min datorutrustning från Kista att få med mig. Det visade sig att en TFT-skärm funkar utmärkt att transportera i gammal grön arme-koffert hela vägen från Kista med flygbyte mm.

Dagen går åt att få ordning på allt praktiskt (beställa visitkort, foton till webben, installera skrivare, beställa dator mm).

Kvällen blir lugn (känner fortfarande av jetlag), delar taxi hem med Frank Hermann som också bor på Palm Springs.

Inga kommentarer: