söndag, mars 20, 2005

Söndag med IKEA-nyckel och Starbucks

10.00 på slaget ringer leveransservice från IKEA och mina nio kollin bärs in. Nu börjar hemmet kännas OK efter att bordslampor, kastruller, badrumsmattor, mm kommit på plats. Solen skiner med riktig vårvärme ute och det är en härlig dag. Efter 4h välbehövlig tupplur är det dags att handla lite kläder inför nya arbetsveckan. Färden går till Ya show som tillsammans med pärlan (Pearl Market) och nyåteröppnade silk (Silk Market) är det tre klart mest populära varuhusen för västerlänningar och inte minst turister. På Ya show är svenska minst lika vanligt som engelska.
Tar lite hjälp av Annika med smakråd och får med mig tröjor och t-shirts hem. Strumpor krängs numera av någon anledning mest direkt utanför dörrarna där 10-pack går för knappt 40kr.

Efter lite påfyllning med DVD-filmer på copy DVD/CD runt hörnet promenerar vi till "Nokia-huset" som bla har en stor Starbucks i bottenvåningen. Kul diskussioner över en double shot Cappuccino.

4 kommentarer:

Mats Lundgren sa...

Jupp, gör mitt bästa. Tyvärr lite segt att köra från Kina. Måste använda proxy i Sverige för att det ska funka OK.

Mats Lundgren sa...

Fegis, det går bra att blogga. www.blogger.com går bra att köra men inte xxx.blogspot.com (där alla bloggar ligger). Känns lite misstänkt. Nu skriver jag detta genom att köra VPN till Sverige och studsa ut via proxy i Lund.
Alt Proxy dock på väg upp på Island inom snar framtid hoppas jag.

Mats Lundgren sa...

Behöver nog lite mer specifikationer. Bredd, färg, kvalitet och motsvarande pris i Sverige så man inte gör bort sig.

Mats Lundgren sa...

Wow låter vågat men det kan jag kanske ge mig på. Tull går nog hantera med någon av de rätt frekventa transporter av personal som finns. Igår fick jag prylar från lägenheten via flygvärdinna från SAS, osv.
Ska ge mig av till silkan och kika lite helgen och sedan mejla över lite bilder. När behöver du tyg/klänning?