onsdag, mars 16, 2005

Hur jag flyttade in i hus 8 och vaknade upp i hus 6

Redan första dagen när jag skrev på inventarieförteckningen så krävdes jag på 6 foton och passkopia för här skulle det tillverkas medlemskort till klubben såväl som identiteskort till huset (alltid bemannad reception 24h om dygnet, lätt att bli bortskämd).
Efter ha noggrant räknat inventarier (allt från persienner till antalet fjärrkontroller (som är 4 och man begriper inga andra knappar än av/på, start/stopp, volym upp/ner, program upp/ner) kvitterar man pappret som lägenhetsinnehavare 8-1003.
Det ska utläsas om byggnad 8, plan 10, våning 3. Denna uppgift skickade jag även till skattemyndingheten när jag ändrade folkbokföringen.

I vilket fall när jag får mitt temporära ID-kort dagen efter så står det 6-1003 vilket jag påpekar är felaktigt men tji fick jag för nu har huset bytt namn till nummer 6 (på internet heter det byggnad 7) och jag undrar då hur jag ska adressera min post. Min concergie påpekar då att för post är det bäst att skriva G-1003 för huset heter G på fasaden...

Min sekretares handfasta budskap "In Beijing everything is possible ...or inpossible" börjar göra sig påmint.

Inga kommentarer: