måndag, oktober 31, 2005

Jobbet går in i en ny fas

Hittills har jag haft tårar i ögonen två gånger sedan jag flyttade till Kina. Första gången var i slutet av juni när jag hälsade på min kollega på sjukhuset där han återhämtade sig efter det brutala knivrånet han blev utsatt för. Idag var dags igen när det var dags att för gott skiljas från en medarbetare jag känt sedan i april 2003.

Som en följd av detta har jag idag blivit utnämnd till Symbian Software chef för vår verksamhet i Kina. Så nu har jag 31 medarbetare att öva min kinesiska på. Så många medarbetare har jag inte varit direkt chef för sedan tiden på Telia ProSoft i slutet av 1990-talet.
Dock är storleken runt 30 (motsvarande pluton storlek) av erfarenhet en mycket bra storlek att jobba med och det ska bli kul att följa framstegen vi kommer att göra.

Imorgon väntar 4h med personalsamtal...

Inga kommentarer: