tisdag, november 29, 2005

Hata kollektivtrafik, vänner tour 1

Möjligheten att få åka bil till jobbet gick om intet då lillebror ansåg att Gåshaga brygga var mer svår kommunicerat än Kista (vilket nog får medges) från Kungsholmen. De som känner mig vet att jag inte är någon rutinerad pendlare då jag inte har någon större tilltro till kollektivtrafik. Detta bidrog säkert till att jag råkade åka blå linje från Rådhuset till Centralen och sedan ta pendeln till Helenelund. En någon mer rutinerad väg hade varit att ta tunnelbana från rådhuset direkt till Kista....
Men vilket fall, det var sig likt. Kallt, blåsigt, försenat, igenimmade rutor, mm.

På hemvägen hoppar jag av vid Karlberg för att träffa Linda från tiden på Telia som beställt PSP-prylar. Efter en nostalgitripp tillbaka 5-7 år i tiden så kommer lillebror förbi med bilen och nästa anhalt blir familjen Essen på Mårdvägen i Huddinge. Känslan att få köra bekväm bil igen från dörr till dörr är närmast euforisk efter morgonens upplevlelse.
Efter presentöverlämning, fika, och presenthämtning går färden vidare till Familjen Ovesjö i Örby för liknande uppdatering samt lite julmusik till ipoden.

Inga kommentarer: