torsdag, november 24, 2005

Mannen med skägget firar inlägg 750

Förstår att mina receptionister/portvakter börjar få rätt bra koll. Jag känner till dem väl då de är 4 personer som roterar dygnet runt, vecka efter vecka i mitt hus med 27 effektiva våningar (så gissningsvis 120 personer i huset). Hur väl de känner mig insåg jag idag när jag fick hemleverans av min västerbotten-ost. Dialogen verkar vara:

A: Hej, jag ska till lgh 1003
B: Jaha men då måste jag ringa och kolla om det är OK
A: Nej, det är OK. Vi känner varandra
B: Jaha vem är det då du ska besöka.
A: Mats Lundgren, svensken
B: Ja det stämmer, mannen med skägget. OK, passera.

Funderar på om jag ska donera några visitkort i receptionen och försöka få dem att memorera mitt kinesiska namn istället...

Fick även kommenterar från en gammal Telia kollega på västkusten som hittat min blog och jag citerar:

Halloj

Har nu ägnat en hel arbetsdag till att läsa din Blog fårn början till slut, oerheört intressant och du har definitivt en framtid som reseförfattare.


Kommer med intresse följa denna f rom nu.

Mvh
Lasse


Funderade på om tidsuppfattningen kunde stämma så kollade upp antalet inlägg och inser att jag med detta inlägg passerar nummer 750 (inkl foton). Så man kan lugnt säga att detta blivit något större än jag tänkte mig när jag drog igång det för drygt 8 månader sedan.

Inga kommentarer: