måndag, november 13, 2006

Kan man förbättra luften?


Electrolux luftrenare inköpt för transport till Peking

Efter afrikanska veckan med blå himmel och trafik som fungerade blev man liksom lite sugen på att få behålla den vardagen en tag. Men som bekant tog det tvärstopp redan första dagen efter att delegationen började åka hem.

Luften är mao inte på topp och insåg att när lägenheten nu håller temperaturen genom naturlig solinstrålning så blir det inte mycket till luftrening (förutom mina växter som så här långt verkar må prima). Så inspirerad av konversation med kamrat i Peking så bestämde jag mig för att plocka upp en Elextroxlux "top of the line" enhet på Electrolux store som baxas med ner på kvällens flight till Peking. Den verkar ha alla möjliga finesser som Hepa-filter, elektrostatfilter och aktivt kolfilter.
Butiken frågade om jag skulle ha extra filter (antagligen grym marginal) och jag frågade hur länge ett filter skulle räcka. Fick svaret 2-3 år vilket jag översatte till max 6 Pekingmånader så slog till på ett sådant.
Får återkomma angående funktionaliteten.

Inga kommentarer: