tisdag, maj 29, 2007

Kinabörsen blir mer och mer obegriplig


Av någon anledning finns det sedan någon månad en skylt
med pearl market på taket på byggnaden som innehåller
silk market. Förvirrande, japp!


Utvecklingen på kinabörsen är ett populärt ämne även hemma har jag förstått. Kruxet är ju att börsen är helt stängt om du inte bor i landet.
Har hittat en sida där du kan följa utvecklingen på fonder.
Här en fond jag investerat i.
Utvecklingen senaste 10 dagarna:
+2,49%
+2,69%
+1,43%
-0,81% (Greenspan gjorde uttalande)
+1,46%
+0,49%
+1,60%
+0,61%
+2,54%
+2,75%

Vart det kommer att ta vägen vet ingen men detta är börsen alla vill in på och så länge det står folk på kö att vilja investera i Kina lär det fortsätta uppåt. Som bostadläget i Stockholm. Sjukt, javisst men trots det så fortsätter det...

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej igen Mats!

Kinesisk projektledning!? Minns när jag läste på UIBE i Beijing projektmanagement det var en upplevelse som hette duga! Min sammanfattning av det hela är hur kineser driver projekt: 1/. Dyrt 2/. inte så bra. 3/. förseningar, min så kallde varningstriangel. Skrev tidigare ett meddelande på din blogg om teoriprov, kan skratta gott åt saker och ting i Kina. Ja, jag är på G till stan och det känns bra efter ett sabbatsår nu i Sverige. Du som uppenbarligen gillar SPA( efter att ha läst dina SPA insatser i Kina), det finns ett ställe i norra delen av stan som heter Century metropolis som inte är helt fel, du kan prova det någon gång. Heter Shi ji mindu på kinesiska och ligger i Beisihuan huxindong qiao wang dong. Inträde 68 yuan i detta ingår middag, nattamat från 23:00-01:00 frukost och givetvis badet. Ha det gott och hoppas vi ses i Beijing!

Hälsningar

William