söndag, maj 15, 2005

Champagnebrunch och 50 kg Buddha

Har tidigare skrivit om Hummerbuffé på fredagar med freeflow av Chardonnay-vin. Man kan undra vad som kan toppa detta men kanske är söndagsbrunchen på China World snäppet bättre. Samma Hummerbuffé som på fredagar men med freeflow Moet&Chandon Champagne istället. Efter att dragit i sig sina ostron och färska jordgubbar doppade i chokladfotänen allt nedsköljt med ett par flaskor Moet så är man onekligen i strålande form för lite shopping. Brunchen pågår mellan 11.30 och 14.30 varje söndag.
Målet efter denna stadiga måltid är dirtmarket även kallad weekendmarket. Var där senast för en dryg månad sedan och shoppade inramade svartvita foton till min lägenhet.

Nu med Josse som ciceron blir det snäppet mer avancerat. Snart står jag där med tre buddha-huvuden á 5 kg styck och en ca metern hög buddha sittandes på lotusblomma som väger in på drygt 50 kg. Ivriga cykelbud ansluter som getingar kring ett saftglas och vill vara två man samt ha 100 RMB var för att transportera hem grejorna vilket jag accepterar.

Efter detta stenfokus övergår jag till att införskaffa ytterligare några svartvita foton från min favoritbutik.

Inga kommentarer: