tisdag, juni 28, 2005

Badminton, grymt jobbigt men kul med supervänliga kineser

Åker direkt till Motorola-kontoret inne i stan efter jobbet, där väntar Molly som är kollega med min arbetskollega, Shuang. Vi tar en gemensam taxi till en skola som visar sig ligga bakom Landao (köpcentrum där jag bland annat köpte min TV). Mina nya kompisar har hyrt en plan mellan 20-22 varje tisdag kväll och då spelar de nonstop-badminton. Vi är sex personer så vi gör dubbelmatcher och principen vinnaren står kvar. Lokalen saknar luftkonditionering så det blir grymt varmt men riktigt kul att försöka spela ihop sig med nya vänner utan att kunna språket. I en paus har några köpt in sportdryck till alla och efter matchen då det visar var ett skyfall över stan erbjuder sig en av deltagarna som kört bil till lokalen att ge mig skjuts hem.

Väl hemma igen och efter en välbehövlig dusch fascineras du över den genuina vänligheten som finns hos de kinser du lär känna.

Inga kommentarer: