tisdag, juni 14, 2005

Rågbröd och teknikstöd, HK blog är ett faktum

Vädret är som sagt helt OK här nere nu men jag säkrar upp juli genom att boka varje helg externt. Idag planerade jag ihop Inre Mongoliet turen för första helgen i juli. Ser ut som jag får med mig Roger på turen också, kul.

På vägen hem blev det ett stopp på Jenny Lou´s så jag kunde få tag på lite hårdost från NZ och mörkt rågbröd från "Der Bäcker". Inget av detta är billigt (35 kr för en limpa) och till detta färsk pressad apelsinjuice från importerade USA-apelsiner (15 kr/kg).
Så en vanlig svensk frukost, bröd, ost och juice är bland det dyraste du kan lyxa till med i det här landet.

Har även snackat lite med Tomas (Dompa) i HK och han har nu börjat få hyffsad fart på sin blog, http://misterdompa.blogspot.com
Blir också lite avundsjuk på Wakeboard weekend och dylikt. Inte riktigt något som fixas så lätt när ens hem ligger på gammal öken. Lika faschinerande varje gång de bygger en ny skyskrapa på 30+ våningar och börjar med grunden. Även efter att grävt ett hål som är 50m djup och täcker ett helt kvarter finner man inte berg någonstans, bara sand & grus.

Inga kommentarer: