onsdag, juni 22, 2005

Gäster från Manchester, ny anka provas i Londonrummet

Idag startar en två dagars workshop med mina kollegor från Manchester. Mycket nöjd med att de äntligen har kommit över men det innebär också att mejlen fylls på i strid ström när du inte hinner med att beta av dem under arbetstid (alltid ett stressmoment).
Efter en lyckad arbetsdag tar Qian (uttals tjen) med våra gäster på en för mig ny ankrestaurang, Ya Yun Cun Quan Jude Roast Duck Restaurant (ni börjar kanske förstå varför jag har givit restauranger smeknamn som vattenhjulet och trädet i denna blog). Hela vårt UI-team består av tjejer som arbetar som konsulter för oss och mina besökare från Manchester är samtliga killar så blir lyckad middag.
Qian plockar extra pluspoäng genom att ha bokat in oss i ett rum som heter London (alla rum har sommar OS värdar som tema).

När jag kommer hem visar det sig att Petter har blivit lite krasslig och har feber så blir lite omplanering i mina besökares schema.

Inga kommentarer: