torsdag, juni 16, 2005

Sim-junta med tjejgänget och hur du blir av med imma på simglasögonen

Shuang som sitter mittemot mig vårt öppna landskap har frågat om jag vill följa med på deras torsdagsaktivitet som är att simma i ett badhus som visar sig ligga knappt 100 m från mitt hus utan att jag har haft någon aning om det... Själv har Shuang 40 min med taxi hem från badhuset. I vilket fall är rutinen att du ses utanför portarna kl 19.00 och sedan simmar du i en timme innan det blir dags för gemensam middag. Lät som ett kalasupplägg tyckte jag och hakade på. Visade sig att hennes sällskap var uteslutande vänninor så blev ett glatt gäng.
Inträde kostar 8,50 kr så överkomligt även om du sedan måste ha den förhatliga badmössan som är legio på badanläggningar i Kina.
Simmar ca 1000 m under mycket skratt och stoj samt lär ut det gamla dykartricket att bli av med imman på glasen genom att spotta saliv och gnugga på insidan och sedan skölja av. Funkar även på simglasögon kan härmed intygas.
När det är dags för duschen efteråt får du lite känslan av ombyte efter vasaloppet i Strandens skola. Mao ett stort duschutrymme på 15 kvadrat med duschar längs kanterna och sedan fullpackat med kineser. Rätt så intimt och långt från de separata duschbåsen med dubbla draperier på Palm Springs.
Käkstället visar sig också ligga 100m från mitt hus och serverar kalasmat för osannolika priser. Fin öl kostar 5 kr flaskan för 67 cl och mat & dryck går totalt på 14 kr per person.
Köper även med mig någon form av dessertvin baserat på ris som hade en annorlunda smak (kostade 5 kr för en halvliter) som jag tänkte testa med Malin & Petter i helgen.

Inga kommentarer: