söndag, juni 19, 2005

Mamma, Pappa, barn på besök, DJ-festival i parken

11.30 på söndag fm kommer punktligt drivern från jobbet med vår cheva-van. Har hyrt honom för en resa ToR till flygplatsen för att hämta upp mina gäster. Otroligt smidigt att betala 135kr ToR för denna service inklusive bagagebärningshjälp.
Malin, Petter och Sonja mötte glatt upp och var inte märkbart trötta av nattens flygresa.
Efter lite uppackning tar vi en sväng till Jingkelong-marknaden och jag inser att barnfamiljer tillskillnad från singlar har lite andra hyllor att leta artiklar i. I vilket fall hittar vi tvål för att bada i badkar mm.
Vid 17.30 tar jag med mig Petter på en sväng till min cykelbutik, åskan mullrar hotfullt i bakgrunden men tyvärr blir det bara en liten lätt skur (stan skulle behöva en rejäl skur för att rensa upp luften). Får damcykeln pumpad och åker därifrån med barnsadel som också finurligt går att göra om till cykelkorg för pakethållaren med ett enkelt handgrepp.
På vägen hem blir det ett snabbstopp på Silkan då jag behöver byta min klockor igen. Denna gång provar jag IWC ett tag. Maten plockar vi upp på Muse som är en gammal favorit och som även uppskattas av gästerna inklusive Sonja som glatt äter grillat kött direkt från spettet.

Medan vi sitter och väntar på att maten ska bli klar dyker det upp lite backpackers som undrar om vi vet om det finns biljetter till kvällens arrangemang i parken. Tydligen är det en superkänd fransk DJ som lirar i parken som en del av något Kinesiskt/Franskt kulturutbyte. Missat detta men svårt att missa musiken när den sedan drar igång då jag som bekant bor ett stenkast från parken. Känns lite som Koh Phanang party över atomsfären innan du tittar upp och inser att luften inte riktigt håller ö i Thailand-klass.

Avslutar kvällen med att ta en öl på Big Easy med Göran som är på mellanlandning på väg mot Sverige. Vi prickar även i min besökshelg i Dalian till 23-24 juli.

Inga kommentarer: