måndag, februari 13, 2006

3 år eller 11 månader




Idag har jag anledning att fira 3 år på Sony Ericsson men också 11 månader i Kina. Så på god väg att komma ikapp Telia som är den arbetsgivare jag hittills har arbetat längst för om du bortser från Försvarsmakten.
Var dags att åka förbi sjukhuset på eftermiddagen för att få mitt chicken pox vaccin. Fick även med mig min rapport från kontrollen i januari. Kul att se man fortfarande är kärnfrisk. Noterade även att min blodgrupp är 0 positiv. Tydligen kan du ur din blodgrupp ställa minst lika kluriga horoskop som du kan göra från ditt stjärntecken...

Efter jobbet blir det en promenad igenom Chaoyang Park utanför porten där det pågår lantern/ljus-festival. Ingen avancerad teknik utan som vanligt? i Kina en ofattbar mängd belysta pappersfigurer, marknadsstånd och till och med en komplett skidbacke med lift (byggd på underlag av byggnadsställningar för att få upp en lutning i den helt platta parken).

Avslutar med middag på Souk tillsammans med Jenny.

Inga kommentarer: