lördag, maj 13, 2006

Powershopping, se universitetet i mini cooper


Bilden visar min vänsterhand. Caroline läser en bok hur du spår personlighet, egenskaper, framtid mm. Tydligen ska män spås ur vänster hand och kvinnor ur höger hand. Väntar med spänning på resultatet.

Hänger på låset vid Naturkompaniet, Hantverkargatan för att plocka upp 3 st Garmin 60CSx GPS samt nya Friluftskartan Pro. Nätt investering på drygt 20 000kr ger omedelbar 10% rabatt och därefter 18% av momsen tillbaka på Arlanda.
Vidare till Macoteket i Sundbyberg för att komplettera Macintosh-prylarna innan det får var nog med prylar för en dag.
Lånar istället lillebrors Mini Cooper för att visa lite av Stockholm för min kinesiska kollega, Amos.
Upphämtningsplats är utanför konserthuset men innan vi kan sätta oss i bilen önskar han:
1. Köpa en handväska och plånbok till sin fru
2. Köpa en Citizen-klocka till sin fru
Båda butikerna ligger längs Drottninggatan. Känns lite oväntat en kines handlar dessa prylar i Stockholm samtidigt som just kopie-klockor och väskor är hett villebråd för västerlänningar i Peking.
Avslutar med att ta Amos en sväng runt stan och hans första önskan efter att beundrat Mini Cooper (som är statusbil i Peking) är att jag ska köra honom till Universitetet.
Citat "i varje stad jag besöker vill jag gärna se stadens universitet".
Tja vad säger man? Oväntad upplevelse nummer tre för min del.
Efter att ha införskaffat alla möjliga sorters svensk godis på Arlanda samt inlagd sill på Kastrup är shopping komplett för hans del och vi bordar en smockfull A340 till Peking (tyvärr ännu inte uppgraderad i Economy Flex).

Inga kommentarer: