söndag, maj 14, 2006

Tillbaks till 31 grader, god mat och massage


Fantastiskt god bondmat gjord under mycket enkla förhållanden i bergsby längs Yangtze-floden. Mättade utan problem 7 personer tillsammans med lite ris.

Lyfte igår mot Peking och vi hade medvind så landar 30 min före utsatt tid. Till skillnad från i Europa får detta verkligen betydelse (du blir inte kvar på plattan i väntan på ledig gate i 30 min). Dumpar prylarna i lägenheten och börjar städningen (läs tvättningen) efter förrförra veckans gäster.
Testar videochat för första gången med Johan hemma i Sverige från mac till mac via deras videotelefoni-tjänst och vi kan konstatera att det fungerar.
Roger föreslår middag på Kagen (ligger i källaren till Hatsumi) som är stans bästa? BBQ och Teppanyaki-ställe. Avslutar med att kolla om TV-skärmarna kommit upp på Palms än inför fotbolls-VM. Det har de inte men ska tydligen ske under veckan. Själv har jag förberett mig genom att köpa fotbollslandskapets officiella matchtröja på Arlanda till det oheumla priset av 600kr.
Noterade även att en av cyklarna i vanlig ordning försvunnit från min parkering i källaren. Vi får väl se när den kan återfinnas denna gång. Palms Springs har definitivt den sämsta facility management tjänst jag någonsin upplevt. Så här långt har två av mina kollegor som också bott här i ett år gett upp och flyttat vidare.

Inga kommentarer: