lördag, mars 04, 2006

Cykelköp, vinmiddag med intressanta deltagare

Veckans enda sovmorgon och sista lördagen i Peking på 14 dagar så drar mig så länge jag kan. Det otroligt fina vårvädret lockar dock ut mig och ger mig på en cykeltur. Första stopp blir min cykelhandlare för att skruva fast lite skruvar som ramlat bort/försvunnit från cykelkorgen.
Därefter vidare till Windspeed för att kika på cykel. Hittar en modell som jag gillar och är klar att hämta upp i början på veckan.

Vid 18.30 blir det iklädd kostym, slips och Boss Ullrock (andra gången på 1 år i Kina med kostym) att ta sig till Captial Club tillsammans med Peter L på jobbet.
Även denna vinmiddag ser lovande ut även om den inte är i klass med den i december.
Bland det roligaste med dessa middagar är personerna du träffar. Träffar tex Vivian igen och undrar hur det går med Face bar, Peking.
Till bordet får jag Yang Yu som är mäklare av banklån till fastigheter/hus/lägenheter. Ett typiskt lägenhets/hus-lån som hon förmedlar är runt 3-4 miljoner RMB så även här är Peking ikapp Stockholm...
Naturligtvis har även Yang ett antal väninnor som hon gärna vill att jag ska träffa. Ska bli intressant att se om det blir något av detta. Men det är helt klart att det finns gott om mycket starka framgångsrika affärskvinnor i Peking som gjort karriär och är i samma ålder som mig själv.

Middagen avslutas och VD för vingården, Larose, håller tal och det är så typiskt franskt 40/50-talist att:
1. Han har aldrig varit i Asien
2. Han pratar till oss på franska och ber sin exportchef att översätta till engelska

Efter middagen blir det en sväng till Suzi Wong som gör mig glatt överraskad genom att presentera ett helt nytt våningsplan. Snyggt och prydligt.
Forsätter vidare till Cargo med Aurora och Alina (som jag känner från kompis-middagarna).
Vid 04.00 är det dock att fundera på refrängen (utflykt gäller för söndagen) så tar en snabb sväng förbi Maggies för att säga hej till Peter och Hobbe men framförallt för att få en korv så du kan skippa frukosten.

Inga kommentarer: