fredag, mars 03, 2006

Inget pass i syne, Kista-besök, provar ny frisör

Efter en intensiv vecka jag nu äntligen fått alla underlag för mitt arbetstillstånd på plats och passat har hamnat hos myndigheterna. Visa-kontoret säger att de vill ha 8 dagar, jag påminner om att mitt plan lyfter om en vecka så ni har 5 dygn...
Vi får se var det slutar, i vilket fall blir det inte Xian och UNESCO-arv denna helg men har hittat bra alternativ för söndagen.
Idag var det även dags att flytta för mig inom kontoret så jag sitter nu bredvid nya chefen som förhoppningsvis dyker upp som planerat på måndag.

Äter lunch med kinesisk kollega, Zhongping från Kista-kontoret som är på besök här i några veckor och har sin dotter med sig. Han var för några år sedan kollega med min gamla gymnasiekollega och nära vän Fredrik Ovesjö på Ericsson.

Efter jobbet blir det middag på Muse med Cindi och promenerar sedan ner till frisören vid Chaoyang-väst. Kostar knappt 20 kr och ser riktigt skapligt ut så billigast hittills (de andra frisörerna jag har provat har alla stängt/flyttat). På väg hem så har hunden (Bei-bei) som tillhör salongen fattat tycke för Cindi och följer med längs trottaren. Oturligt för Bei-bei är att han missar ett saknat brunnslock och i fullfart rusar rakt ner i en kabel-kulvert som dessutom är vattenfylld till ca en halvmeter. Så Bei-bei får ägna sig åt hundsim i 10-15 min innan vi får upp honom och då är han tämligen trött...

Inga kommentarer: