tisdag, mars 07, 2006

Passet klart, cykeln hämtas upp

Idag på eftermiddagen så får jag meddelande från Cathy på vårt Visa-kontor att mitt pass är fixat med nytt arbetstillstånd och förnyat "Alien-card". Det som skulle ta minst 8 dagar tog 2 dygn efter en hel del påtryckningar.
Cathy har för övrigt den sköna adressen (särskilt när man arbetar med VISA-ärenden), goodluckcathy i MSN så hur kan det gå fel med en sådan kontakt...

Glad i hågen kunde ta mig iväg lite tidigare från jobbet idag för att hinna till Windspeed till 18.05 (de stänger 18.00 men detta är Kina så det löser sig alltid).

De väntar på mig och cykeln är nästan klar. Efter att ha skruvat dit de sista prylarna tar jag en provtur och vilken känsla en ny riktig cykel har!

Eftersom arbetskraft inte kostar något så köper du cyklar i komponenter här och då menar jag verkligen komponenter. Jag har specificerat, fälg, ekrar(!), däck, nav, bromsar, grepp, handle bars, sadel, ram, cykeldator, pedlar, växelsystem, framgaffel, etc.

Vad det blev? Se bilden nedan men basen är Shimano LX system, skivbromsar, titanram, aluminium framgaffel (odämpad), clips-pedaler, och relativt tunna slicks däck med kevlar-förstärkning.
Kan försäkra att den går som tåget och förhoppningsvis kan jag cykla några gånger till jobbet med den också under våren.

Inga kommentarer: