onsdag, mars 29, 2006

Vårstädning på Palm Springs















Dags att plocka bort gröna skyddsväven runt buskarna samt skura och moppa (!) alla brunnslock fina efter vintern. Inte något du direkt ser hemma...
Annars är idag dagen då jag flyger till Nya Zeeland för första gången på nästan 11 år. Tydligen ska det vara lite knackligt väder på sydön men kan aldrig bli sämre än det var i Lake District, UK förra hösten och det var fortfarande fantastiskt fint.

Vi får se hur det går med uppdateringarna under resan.

Men väl hemma igen, 12 april, förväntar jag mig att hitta syréner i blom.

Vi ses!

1 kommentar:

Thérèse sa...

Fin blogg du har. Jag hittade hit först nu. Jag har varit i Hong Kong, Macao och Guandongprovinsen flera gånger och gillar verkligen Sydkina.
Läser också gärna andra utlandssvenskar